Ibland är det enkla det godaste. Maletköttsoppa är något jag växte upp med. I min soppa har jag soja-maletkött. Hela svartpeppar hade jag inte hemma, annars hade jag använt dem i soppan. Gott och värmande!

Sometimes the most simple dish is the best. Mince meat soup is something I grew up with. In my soup I have soy minced meat. I did not have whole black peppers at home, otherwise I would have used them in the soup. Good and warming!


Vegetarisk Maletköttsoppa

5 små potatisar, skalade och tärnade
200 g soppgrönsaker
200 g vegetariskt maletkött
0,5 buljongtärning
vatten
salt
svartpeppar
persilja

I en kastrull lägg potatis, soppgrönsaker, maletkött, buljongtärning och vatten så mycket att det täcker grönsakerna. Låt koka i 20 minuter. Krydda efter smak.



Vegetarian Mince Soup

5 small potatoes, peeled and diced
200 g soup vegetables
200 g vegetarian minced meat
0.5 broth cube
water
salt
black pepper
parsley

In a saucepan put potatoes, soup vegetables, minced meat, broth and water so much that it covers the vegetables. Boil for 20 minutes. Season to taste.