Jag hittade en kaka på en blogg, som såg så god ut att jag var tvungen att testa. Mycket mäktig och god. Servera gärna glass eller vispgrädde till. Här finns receptet och här nedan är min version. 

I found a cake on a blog, which looked so good that I had to try. Very delicious. Serve with ice cream or whipped cream. I found the recipe here and I'm posting my version here below.


Nutella Kladdkakapudding

2 ägg
2 dl socker
3/4 dl kakaopulver
4 msk mandelmjöl
0,5 tsk vaniljsocker
4 msk nutella
100 g smör, smält och svalnat

Vispa ägg och socker ihop, jag vispade 1 min för hand. Tillsätt resterande ingredienser och blanda till en jämn smet. Häll smeten i två smorda ugnsformar, á 15 x 15 cm eller en större form. Ställ formarna i en form med vatten. Vattnet skall nå halvvägs upp runt formarna. Grädda i 175 C ca 30 minuter för mindre formar och 45 minuter för en större form.


Nutella Mud Cake Pudding

2 eggs
2 dl sugar
3/4 dl cocoa powder
4 tbsp almond flour
0,5 tsp vanilla
4 tbsp nutella
100 g butter, melted and cooled

Beat eggs and sugar together, I whipped by hand for one minute. Add remaining ingredients and mix until smooth. Pour batter into two greased ovenproof dishes, à 15 x 15 cm or one larger baking dish. Set the dishes in a another ovenproof dish with water. The water should reach halfway up around the dishes. Bake at 175 C for about 30 minutes for smaller dishes and 45 minutes for a bigger one.